RSS

Pomysły na Halloween

01 List

044Cały zeszły tydzień był podporządkowany Halloween. Dekorowaliśmy salę, lataliśmy jak nietoperze i udawaliśmy duchy. W piątek dzieci przyszły przebrane – oczywiście w większości za księżniczki i superbohaterów. W naszej sali pojawiło się też kilka elementów związanych z Halloween, które ćwiczą umiejętności matematyczne, małą motorykę, koncentrację uwagi.

Kupiony w zeszłym roku na wyprzedaży domek, w którym straszy stał się naszym nowym miejscem do przypinania klamerek. Wybrałam klamerki z sowami, lisami oraz pająkami (nakleiłam na bieliźniarki filcowe naklejki). Sam domek jest lekko szorstki w dotyku co stanowi dodatkową stymulację sensoryczną.

Znalazłam też paczkę plastykowych małych pająków, które za pomocą szczypiec dzieci przenosiły z miseczki do miseczki. W innym ustawieniu należało pająki za pomocą placów ułożyć w wytłoczce z wgłębieniami tworząc dowolny wzór lub rytm.

Umiejętności matematyczne ćwiczyliśmy licząc nietoperze, duchy i czarownice, oraz bawiąc sie w grę Magic Cauldron firmy Orchard Toys. Wykorzystałam tylko elementy z tej gry i rozłożyłam na tacce oraz dodałam do niej kostkę. Dzieci tworzyły własne zasady, układały elementy, wymieniały się nimi.

Planując zabawę Halloweenową warto pamiętać o klasycznej zabawie w „apple bobbing” czyli łowienie jabłek z miski bez użycia rąk czy zjadanie jabłka zawieszonego na sznurku bez użycia rąk.

019 018 020

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu Listopad 1, 2015 w Fizyka

 

Tagi: ,

Skomentuj

 
